2 Best Sponsorship Awards voor AG

Tijdens de zesde editie van de Belgian Sponsorship Awards, sleepte AG 2 awards in de wacht. De “musette” campagne naar aanleiding van de Waalse wielerklassiekers werd bekroond met de bronzen Best sponsorship award. De campagne Allen tegen eenzaamheid veroverde de harten van de jury en kreeg hun speciale “Coup de coeur”. Een mooie erkenning voor twee sterke campagnes. ​ 

AG musette, of hoe een wielerwedstrijd animeren in coronatijden

Als kersvers titelsponsor van de wielerklassiekers Luik-Bastenaken-Luik en Waalse Pijl, wil je natuurlijk dat deze wedstrijden zo veel mogelijk leven, bij de wielerfans en in de gemeenschap. Maar hoe doe je dat in tijden van corona met alle beperkingen vandien? Dat was de uitdaging waar AG eerder dit jaar voor stond. De oplossing lag in lijn met zo veel andere corona-oplossingen: online.
​ 
Dankzij de social media campagne “AG musette”, genoemd naar het typische eetzakje dat renners in de wedstrijd meekrijgen, konden wielerfans een brede selectie van lokale Ardense voedingswaren winnen en zo in de gepaste sfeer van hun favoriete wedstrijden genieten. 
​ 

 Frija Leunens, manager Brand activation:

“We wilden de wielerfans ondanks de corona-beperkingen toch een unieke ervaring bieden. In de musette campagne combineerden we communicatie- en activatie-elementen, die een breed publiek moesten aanspreken. Tegelijkertijd wilden we met deze campagne ook het lokale karakter van beide wedstrijden onderstrepen. Dat werd duidelijk gewaardeerd, door de meer dan 15.000 deelnemers én door de jury.” 

Taboe rond eenzaamheid doorbreken

Eenzaamheid maakt ziek, verbondenheid met anderen werkt genezend”, lezen we op de website allentegeneenzaamheid.be. De impact die gevoelens van eenzaamheid hebben op de gezondheid en het welbevinden van mensen is inderdaad niet te onderschatten, temeer daar het probleem jaar na jaar toeneemt. Daarom moet eenzaamheid ook aangepakt worden als een belangrijk probleem op het vlak van volksgezondheid, dat vergelijkbaar is met andere risicofactoren zoals roken, alcoholgebruik, obesitas, enz.

En toch rust op het thema eenzaamheid nog een groot taboe. Weinigen zullen erkennen dat ze zich eenzaam voelen en zelf op zoek gaan naar oplossingen. Om het thema van eenzaamheid zichtbaar en bespreekbaar te maken, maar vooral om er samen tegen te strijden, lanceerde AG in volle coronacrisis de actie Allen tegen eenzaamheid.

De actie, die ondersteund werd door een brede mediacampagne, omvat zowel een informatief luik, met tal van nuttige tips en wetenschappelijke ondersteunde informatie op de website, als een activerend luik, waarbij hulporganisaties, vrijwilligers en hulpzoekende getroffenen met elkaar in contact kunnen komen. Daarnaast werd in samenwerking met uitgeverij Averbode specifiek naar schoolgaande jongeren een educatief pakket ontworpen waarmee leerkrachten en leerlingen aan de slag kunnen gaan om eenzaamheid bij jongeren aan te pakken. 
​ 

 Heidi Delobelle, CEO:
“Het idee om als verzekeraar een actie tegen eenzaamheid op te zetten kan op het eerste zicht vreemd lijken, maar ligt volledig in lijn met onze activiteiten in Gezondheidszorg, onze preventie-aanpak en onze baseline als supporter van het leven van alle Belgen. We zij dan ook zeer fier met de belangrijke erkenning die we via deze award krijgen van professionals in het domein.”
Lars Vervoort

Lars Vervoort

Press contact (NL)
Laurence Gijs

Laurence Gijs

Press contact (FR)

Persberichten in je mailbox

Over AG

Met een marktaandeel (eind 2023) van 28,3% in levensverzekeringen en van 16,7% in schadeverzekeringen, is AG leider op de Belgische verzekeringsmarkt. AG verdeelt zijn producten via verschillende kanalen zodat elke klant op de hem passende manier bediend wordt: via onafhankelijke verzekeringsmakelaars en Fintro-agenten, via de kantoren van BNP Paribas Fortis en in samenwerking met grote ondernemingen en bedrijfssectoren voor hun groepsverzekeringen. AG telt meer dan 4400 gespecialiseerde medewerkers. Voor meer informatie, raadpleeg www.ag.be.