3 trofeeën van de levensverzekering voor AG
De 22ste editie van de Decavi-verzekeringstrofeeën Leven was eens te meer succesrijk voor AG, dat dit jaar 3 trofeeën in ontvangst mocht nemen. Zo werd de traditie dat de makelaars aan AG de Trofee van de makelaar toekennen, nogmaals bevestigd. Daarnaast werd AG ook beloond met een trofee in de categorie Tak 23 Medium Risk en met de Trofee voor maatschappelijke inzet voor de campagnes Samen tegen Eenzaamheid en Stop Darmkanker.
Trofee van de makelaar … voor 8ste keer op een rij
De Trofee van de makelaar wordt algemeen beschouwd als de meest prestigieuze van alle verzekeringstrofeeën. Terwijl in alle andere categorieën een jury van experts de winnaar bepaalt, wordt deze trofee toegekend op basis van een bevraging bij leden van de makelaarsfederaties FVF en Feprabel. De Trofee van de makelaar bekroont de verzekeraar die in de ogen van de makelaars de meeste toegevoegde waarde biedt in hun samenwerking. Voor de 8ste keer op rij gaat de trofee voor levensverzekeringen naar AG. Eerder dit jaar ging ook de Trofee van de makelaar voor niet-levensverzekeringen al de 6de keer op rij naar AG.
Edwin Klaps, Managing Director Non-life & Broker channel:” Het feit dat we nu al zovele jaren door de makelaars zelf worden aangeduid als hun voorkeursmaatschappij toont de blijvende kracht aan van ons sterke partnership met de makelarij en dit in alle omstandigheden. De strategie van AG is steeds gebouwd geweest op een groot vertrouwen in de kracht en de troeven van de makelarij. Duizenden makelaars over het hele land waarderen dat en schenken ons op hun beurt hun vertrouwen. Zeker dit jaar wil ik hen hiervoor uitdrukkelijk bedanken.”
Trofee Tak 23 voor themafonds rond water
In de categorie Medium Risk van Tak23-fondsen ging de trofee naar AG Life Equity World Aqua. Dit fonds, dat via makelaars verdeeld wordt binnen het AG Fund+ gamma, focust op een van de belangrijkste mondiale uitdagingen van de komende jaren: het thema water. Het fonds bestaat uit internationale aandelen waarbij minstens 75% van het vermogen van het fonds belegd wordt in aandelen van bedrijven die actief zijn in het domein van waterbeheer- of aanverwante sectoren. Zij worden geselecteerd op basis van hun realisaties op het vlak van duurzame ontwikkeling (maatschappelijke en/of milieuverantwoordelijkheid en/of corporate governance) en de kwaliteit van hun financiële structuur en/of hun potentieel voor winstgroei. Het fonds draagt eveneens het “Towards Sustainability” duurzaamheidslabel.
Maatschappelijke inzet bekroond
Een derde Levensverzekeringstrofee bekroonde de maatschappelijke inzet van AG, specifiek voor 2 communicatiecampagnes:
–Met de actie “Samen tegen eenzaamheid” wil AG de aandacht vestigen op het thema van eenzaamheid, waarvan de voorbije jaren gebleken is dat dit een belangrijk maatschappelijk probleem is dat jaar na jaar toeneemt. De campagne informeert, sensibiliseert, maar brengt ook hulpbehoevenden, vrijwilligers en hulporganisaties die actief zijn rond dit thema, samen. Daar werd eerder dit jaar nog een lessenpakket voor scholen aan toegevoegd.
–Sinds 2018 steunt AG de vzw Stop Darmkanker. Darmkanker is de op een na meest voorkomende kanker in België. Toch neemt de kans op herstel zeer sterk toe naarmate de ziekte in een vroeg stadium wordt opgespoord. Preventie en vroege opsporing zijn dus cruciaal. In dit kader organiseerden de vzw en AG een unieke juwelententoonstelling rond het thema “Juwelen met een grote boodschap“, die te bezichtigen was in de Antwerpse Zoo en in Pairi Daiza. Uitwerpselen van dieren zijn van groot belang voor wetenschappelijk onderzoek, maar vormden ook het basismateriaal van deze unieke tentoonstelling.