AG bekroond met twee Decavi-verzekeringstrofeeën Leven
Tijdens de uitreiking van de Decavi-verzekeringstrofeeën Leven gisterenavond, viel AG tweemaal in de prijzen. Het won een trofee voor zijn originele preventiecampagne rond huidkanker, en een tweede voor zijn gedurfde reclamecampagne rond overlijdensverzekeringen. Beide initiatieven illustreren de actieve rol die AG opneemt op het vlak van bewustwording en menselijke impact.
Beste preventiecampagne
AG ontving bij Decavi de Trofee voor Preventie, als erkenning voor zijn sensibiliseringscampagnes rond zonnebescherming. Al vier zomers op rij plaatst de verzekeraar smeerpalen met gratis zonnecrème op drukbezochte locaties zoals aan de kust, op festivals en in pretparken. Op die manier moedigt het mensen aan om zich te beschermen tegen de zon.
Nieuw dit jaar was de uitbreiding naar zomerkampen van Chirojeugd Vlaanderen en Patro. De kampen ontvingen naast een smeerpaal met zonnecrème ook een educatief pakket met UV-tattoos en spelletjes, om kinderen op een speelse manier bewust te maken van het belang van zonnebescherming. Een noodzakelijke actie, want uit een enquête van AG blijkt dat maar liefst 6 op de 10 kinderen al eens zonnebrand opliep tijdens een kamp.

Reclamecampagne die raakt
AG werd verder ook bekroond voor zijn emotionele campagne “Liefde is onsterfelijk”, die op een warme en herkenbare manier het belang van een overlijdensverzekering onder de aandacht brengt. De campagne illustreert dat liefde blijft bestaan, ook na een overlijden, en legt uit hoe een verzekering zoals Future Life Protection financiële rust kan bieden aan nabestaanden. Door herkenbare situaties te tonen, maakt AG concreet dat de bescherming van dierbaren met een overlijdensverzekering een verstandige keuze is, en dit op elk moment in het leven.
