Belg ziet de toekomst rooskleuriger in

Op 20 maart 2015 – de Internationale Dag van het Geluk – lanceerde AG Insurance de “Happiness Barometer”: een interactieve module waarmee iedereen zijn/haar persoonlijke en relatieve geluksgevoel in kaart kan brengen én kan uitzoeken tot welke maatschappelijke groep hij/zij behoort. Ondertussen namen meer dan 2.500 Belgen deel aan deze online enquête via www.happinessbarometer.be.

Een analyse van de antwoorden leert dat met een gemiddelde score van 6,5 op 10 het geluksgevoel van de Belg stabiel blijft ten opzichte van vorige metingen. Familie, gezondheid en sociaal leven zijn daarbij de drie belangrijkste geluksfactoren. Opmerkelijk is wel dat we de toekomst met meer vertrouwen tegemoet kijken. Meer dan 1 Belg op 3 geeft zichzelf een hoge score voor zijn huidig geluksgevoel. Dat aantal stijgt tot meer dan 1 op 2 als je vraagt hoe zij hun geluk in de toekomst inschatten.
Verder legt de Happiness Barometer ook een aantal verschillen bloot tussen de provincies onderling en naargelang men op het platteland of in/rond een stadscentrum woont.

New-Graphics-AG-NL def-pdf.pdf

PDF - 293 Kb

Belg ziet de toekomst rooskleuriger in-pdf.pdf

PDF - 302 Kb
Lars Vervoort

Lars Vervoort

Press contact (NL)
Laurence Gijs

Laurence Gijs

Press contact (FR)

Persberichten in je mailbox

Over AG

Met een marktaandeel (eind 2023) van 28,3% in levensverzekeringen en van 16,7% in schadeverzekeringen, is AG leider op de Belgische verzekeringsmarkt. AG verdeelt zijn producten via verschillende kanalen zodat elke klant op de hem passende manier bediend wordt: via onafhankelijke verzekeringsmakelaars en Fintro-agenten, via de kantoren van BNP Paribas Fortis en in samenwerking met grote ondernemingen en bedrijfssectoren voor hun groepsverzekeringen. AG telt meer dan 4400 gespecialiseerde medewerkers. Voor meer informatie, raadpleeg www.ag.be.