AG maakt van zichtbaarheid in het verkeer een feestje met Run & Rave
Het was een opvallend beeld vanochtend in de straten van Brussel. Een honderdtal jongeren jogden door de stad in fluo tijdens de ‘Run & Rave’ van AG Insurance. Met dit initiatief wil de verzekeraar het bewustzijn rond zichtbaarheid in het verkeer vergroten, een thema dat jongeren vaak onderschatten.
Vanochtend organiseerde AG een ‘Run & Rave’ door hartje Brussel. Aan het Brusselse hoofdkantoor van de verzekeraar vertrokken zo’n 100 jongeren, uitgerust met fluovestjes voor extra zichtbaarheid, voor een gezamenlijke 5 km-loop. Influencers Stien Edlund en Ed People jogden mee en zorgden voor positieve vibes onderweg. Na de inspanning volgde de ontspanning, met koffie en croissants en een set van DJ Maxim Lany in koffiebar Frank.
De actie van AG past binnen een bredere trend: jongeren kiezen almaar vaker voor sportieve ontmoetingen zonder alcohol. In steden duiken talrijke loopclubs op, maar AG geeft er een unieke invulling aan door de trend te koppelen aan een duidelijke maatschappelijke boodschap. Onder het motto “Zichtbaar zijn = goed gezien” wil het sensibiliseren op het vlak van zichtbaarheid in het verkeer.
Rob Maes, Director Corporate Marketing van AG: "Als verzekeraar zien we dagelijks de harde realiteit: zwakke weggebruikers zoals voetgangers en fietsers lopen het grootste risico bij verkeersongevallen. Daarnaast blijkt uit onze eigen enquête dat vooral jongeren het belang van zichtbaarheid in het verkeer onderschatten. Met deze Run & Rave kiezen we bewust voor een positieve, toegankelijke aanpak om jongeren te sensibiliseren over het thema. Geen belerend vingertje, maar een ervaring die hen aanspreekt. Bovendien sluit deze trend - gericht op beweging, connectie en verantwoord genieten - perfect aan bij ons DNA als verzekeraar.”
Influencer Stien Edlund: “Ik vond het geweldig om deel uit te maken van een initiatief dat jongeren samenbrengt én een belangrijke boodschap meegeeft. Het dragen van een fluovestje of lichtjes maakt een enorm verschil qua verkeersveiligheid. Door het te koppelen aan een leuke ervaring komt het echt binnen. Ik hoop dat meer jongeren ons voorbeeld zullen volgen.”








