AG voor de 10de keer op een rij laureaat van de Trofee van de Makelaars

Op dinsdag 24 oktober werden de jaarlijkse Decavi-verzekeringstrofeeën Leven uitgereikt, voor de 24ste keer. AG viel driemaal in de prijzen. Het won de Trofee voor Maatschappelijke Inzet-Communicatie, de Trofee voor Preventie én, als kers op de taart, voor de tiende opeenvolgende keer de Trofee van de Makelaars. Die wordt niet door de jury, maar door de Belgische verzekeringsmakelaars zelf toegekend.

Trofee van de Makelaars: 10x winst op een rij

Terwijl in alle andere categorieën een jury van experts de winnaar bepaalt, wordt de Trofee van de makelaar (voor Levensverzekeringen) toegekend op basis van een bevraging bij leden van de makelaarsfederaties FVF (Federatie voor Verzekerings- en Financiële tussenpersonen) en Feprabel (Féderation des Courtiers en assurances et Intermédiaires de Belgique). Zij beoordeelden verschillende aspecten van hun samenwerking met verzekeraars, zoals de dienstverlening, de kwaliteit en het innovatieve karakter van hun verzekeringsproducten, de aangeboden IT-hulpmiddelen, het respect voor de deontologische code, voor de verzekeringsmakelaar en vooral de strategie. Volgens de makelaars is AG de verzekeraar die hen de meeste toegevoegde waarde biedt. 


Edwin Klaps, Managing Director Broker Channel & Non-Life Insurance Development:
“De voorbije jaren volgden de crisissen elkaar in sneltempo op, maar de makelaars hebben steeds weer hun absolute meerwaarde bewezen. Ook in uitdagende en snel veranderende tijden blijven ze essentieel in onze strategie. We blijven ervan overtuigd dat we dankzij hen en met hun expertise en klantgerichtheid onze klanten de allerbeste en meest persoonlijke ervaring kunnen bieden, met producten en diensten van topniveau en vooral: met een luisterend oor wanneer dat nodig is.” ​ 

Eerder dit jaar won AG ook al voor de 10de keer op een rij de Trofee van de Makelaars voor Niet-Levensverzekeringen. 

Trofee voor Maatschappelijke Inzet-Communicatie

Daarnaast won AG voor de derde opeenvolgende keer de Trofee voor Maatschappelijke Inzet-Communicatie. De jury stipte in deze editie het duurzame en innovatieve karakter aan van Go4Impact.

AG lanceerde dat online platform in 2023 om makelaars te helpen om hun duurzaamheidsambities waar te maken. Via Go4Impact kunnen makelaars hun CO2-voetafdruk berekenen en advies op maat krijgen om die te verkleinen. Makelaars die nog een stapje verder willen gaan, kunnen zich via datzelfde platform ook inschrijven voor projecten met een ecologische of sociale insteek. Zo kunnen ze via Time4Society met hun kantoor deelnemen aan maatschappelijk waardevolle teambuildings. Via Go Forest kunnen ze bomen laten aanplanten in België. En dankzij Digital For Youth kunnen ze een tweede leven geven aan hun oud IT-materiaal en meteen bijdragen tot de digitale inclusie van kinderen en jongeren in België.


Frédéric Van Dieren, commercieel directeur Broker Channel & Non-Life Insurance Development: 
“Samen met onze makelaars willen we een positieve impact hebben op de maatschappij. We boden al verschillende duurzame producten en diensten aan, maar nu met Go4Impact gingen we nog een stap verder. We reikten als eerste verzekeraar in België onze distributiepartners een innovatieve tool aan om hun ecologische voetafdruk in kaart te brengen en zetten we hen met concrete en impactvolle acties op weg om (nog) duurzamer te ondernemen.”

Trofee voor Preventie

Elke dag krijgen 73 mensen in het beroepsleven te horen dat ze kanker hebben. Voor hen begint vanaf dan meestal een periode vol angst en onzekerheid, waarin ze rekenen op de steun van hun omgeving, en van hun werkgever. Weer aan de slag gaan is immers een belangrijke stap tijdens of na het herstelproces.

Maar hoe kunnen bedrijven, people managers of preventieadviseurs die medewerkers best ondersteunen? Via het online leerplatform RECONNECT stelt Stichting tegen Kanker die kennis ter beschikking. Bedrijven vinden er niet alleen informatie, oefeningen en testimonials, maar ze krijgen ook toegang tot een netwerk van coaches met ervaring in individuele en groepsbegeleiding. 

Als jarenlange partner van Stichting tegen Kanker ondersteunt AG het RECONNECT-platform actief. Het ontving daarvoor de Trofee voor Preventie.


Benoit Halbart, Managing Director Employee Benefits & Health Care:
“We zijn ervan overtuigd dat onze rol als marktleider in de verzekeringen verder gaat dan wat je klassiek verwacht van een verzekeraar. We benaderen de fysieke en mentale gezondheid vanuit een 360°-aanpak en focussen zowel op preventie als op re-integratie van langdurig afwezigen. Met AG Health Partner hebben we daarvoor alle expertise in huis en we stellen die ook graag ter beschikking van onze partners, zoals Stichting tegen Kanker.”
Lars Vervoort

Lars Vervoort

Press contact (NL)
Laurence Gijs

Laurence Gijs

Press contact (FR)

Persberichten in je mailbox

Over AG

Met een marktaandeel (eind 2023) van 28,3% in levensverzekeringen en van 16,7% in schadeverzekeringen, is AG leider op de Belgische verzekeringsmarkt. AG verdeelt zijn producten via verschillende kanalen zodat elke klant op de hem passende manier bediend wordt: via onafhankelijke verzekeringsmakelaars en Fintro-agenten, via de kantoren van BNP Paribas Fortis en in samenwerking met grote ondernemingen en bedrijfssectoren voor hun groepsverzekeringen. AG telt meer dan 4400 gespecialiseerde medewerkers. Voor meer informatie, raadpleeg www.ag.be.