Nieuw record: 6 Niet-levensverzekeringstrofeeën voor AG

Op woensdag 27 april vond in Brussel de jaarlijkse uitreiking plaats van de Decavi Niet-levensverzekeringstrofeeën. AG sleepte maar liefst 6 awards in de wacht, een nieuw record. Daaronder de felbegeerde Trofee van de Makelaars en de award voor beste woningverzekering.

Op woensdag 27 april heeft Decavi de traditionele Niet-levensverzekeringstrofeeën uitgereikt. Deze trofeeën zijn een erkenning voor verzekeraars die het afgelopen jaar opmerkelijke en/of vernieuwende producten, diensten, campagnes enz. hebben ontwikkeld op het vlak van verzekeringen brand, ongevallen en allerlei risico’s.
AG was genomineerd in verschillende categorieën en gaat dit jaar naar huis met 6 trofeeën, een record voor de leider op de Belgische verzekeringsmarkt.
​ 

Trofee Innovatie voor het ecosysteem ‘Elektrische voertuigen’

Begin 2022 is AG de eerste verzekeraar op de markt die een volledig ecosysteem voor elektrische en hybride voertuigen aanbiedt. Via een nauwe samenwerking met Optimile, Touring en SoSimply creëerde AG een globale oplossing die beantwoordt aan de nieuwe behoeften van de klanten op het vlak van elektrische mobiliteit: laadstations thuis, opladen onderweg met de Mobiflow-kaart, gepersonaliseerde bijstand enz. ​ 

 Frédéric Van Dieren, Commercieel directeur : “De behoeften van onze klanten veranderen voortdurend, net als de samenleving. Het is onze rol als verzekeraar om die veranderingen op de voet te volgen en supporter te zijn van het leven van onze klanten. Door een ecosysteem voor elektrische en hybride voertuigen aan te bieden, steunt AG de transitie naar een duurzamere mobiliteit voor onze klanten en distributiepartners, waarbij die laatsten vanuit hun adviesfunctie ook een positieve rol kunnen spelen. Dankzij onze nauwe samenwerking met Optimile, So Simply en Touring, kunnen we vlot inspelen op veranderingen waarbij innovatie en de kwaliteit van het product en de dienstverlening voorop staan.”

Prestigieuze Trofee van de Makelaars

Voor het 9e jaar op rij wint AG de felbegeerde Trofee van de Makelaars. Deze trofee getuigt van de nauwe banden en het vertrouwen van de makelaars tegenover AG. AG ondersteunt hen dan ook elke dag op een proactieve manier. ​ 

 Edwin Klaps, Managing Director Broker Channel : “De voorbije jaren zijn onafhankelijke professionele makelaars voor ongeziene uitdagingen komen te staan. En toch hebben zij hun toegevoegde waarde meer dan ooit bevestigd. Daarom geloven wij heel sterk in hun belangrijke en centrale rol in de verzekeringswereld. Volgens ons is de toekomst van de makelaardij veelbelovend. Daarom blijven wij investeren in de professionalisering van het makelaarsberoep door al onze expertise en tools aan te bieden: opleidingen, digitalisering, commerciële ondersteuning enz. Ik ben heel trots op deze trofee en dankbaar voor het vertrouwen dat onze makelaars elk jaar opnieuw in ons stellen. Bedankt allemaal!”

3 trofeeën voor sterke en innovatieve producten

AG sleept ook 3 trofeeën in de wacht voor zijn producten Top Woning en Providis Globale Rechtsbijstand, en zijn concept Modulis Easy1.

Modulis Easy

Modulis Easy biedt optimale bescherming voor businessklanten. Ze kunnen al hun professionele verzekeringen Niet-Leven bundelen in één dossier, met één vervaldag en een globale premie. Voor AG is deze trofee een erkenning van zijn aanpak in het businesss-segment. Eén van de grootste troeven van Modulis Easy is dat het ook het werk van de makelaars vergemakkelijkt. Zij kunnen zowel de offerte als de onderschrijving van contracten en alle bijvoegsels beheren. Vorig jaar breidde AG ook het gamma producten in Modulis Easy uit, met onder meer BA Medische en Paramedische Beroepen. 

Top Woning

Met een marktaandeel van bijna 27%2 in woningverzekeringen is AG de belangrijkste speler in deze tak in België. Top Woning biedt een oplossing op maat en evolueert voortdurend om in te spelen op de wijzigende behoeften van verzekerden. Heel wat troeven, die gisteren een mooie erkenning kregen. AG is trots op zijn verzekering Top Woning, die dus niet alleen de meeste verkochte woningverzekering in België is, maar ook de beste.

Providis Globale Rechtsbijstand

Last but not least is er de producttrofee voor de beste rechtsbijstand. Providis Globale Rechtsbijstand (of PGRB) biedt een optimale bescherming die verder gaat dan de minimumvereisten van de wet Geens. Zelfs in de goedkoopste formule zijn de verzekerde bedragen aanzienlijk hoger dan de wet voorschrijft. AG is niet de enige onderneming die een product aanbiedt dat beantwoordt aan de eisen van de wet Geens. Maar het feit dat de PGRB zich heeft kunnen onderscheiden, getuigt van de kwaliteit en de flexibiliteit van het product. Bovendien is deze trofee een erkenning van de kwaliteit van de service van Providis, de onafhankelijke dienst van AG die al 30 jaar lang schadegevallen Rechtsbijstand afhandelt voor meer dan 1 miljoen gezinnen. 

Trofee Preventie

Het is logisch dat een verzekeraar aan preventie doet op het vlak van o.a. brand, diefstal en mobiliteit. Maar AG gaat een stap verder en investeert ook specifiek in fysiek en mentaal welzijn. Met MovebyAG richt AG zijn sponsorstrategie op de gezondheid van mensen door hen aan te moedigen om aan lichaamsbeweging te doen: lopen, wandelen of fietsen. AG steunt ook organisaties zoals TeGek? en acties zoals ‘Allen tegen eenzaamheid’. AG heeft daarnaast AG Health Partner opgericht, dat preventief welzijn centraal zet in het HR-beleid van ondernemingen. Via de diensten van AG Health Partner worden werkgevers ondersteund in het uitbouwen van een globaal preventief welzijnsbeleid. Deze aanpak is uniek op de markt: zo heeft AG zich onderscheiden van de concurrentie en de preventie-trofee gewonnen.

_________________________________________________
1 14 andere inzendigen voor Trofee Brand ; 5 inzendingen in totaal voor beste kmo-package en 6 inzendingen voor de beste rechtsbijstandverzekering.
2 ​ Bron: statistieken van Assuralia, eind 2021.

Lars Vervoort

Lars Vervoort

Press contact (NL)
Laurence Gijs

Laurence Gijs

Press contact (FR)

Persberichten in je mailbox

Over AG

Met een marktaandeel (eind 2023) van 28,3% in levensverzekeringen en van 16,7% in schadeverzekeringen, is AG leider op de Belgische verzekeringsmarkt. AG verdeelt zijn producten via verschillende kanalen zodat elke klant op de hem passende manier bediend wordt: via onafhankelijke verzekeringsmakelaars en Fintro-agenten, via de kantoren van BNP Paribas Fortis en in samenwerking met grote ondernemingen en bedrijfssectoren voor hun groepsverzekeringen. AG telt meer dan 4400 gespecialiseerde medewerkers. Voor meer informatie, raadpleeg www.ag.be.