Survey AG Insurance en Vlerick bij 1.300 werknemers uit de privésector

Hoewel het besef rond het belang van een aanvullend pensioen stilaan algemeen verspreid is, wordt het bedrag dat de werkgever jaarlijks stort, sterk overschat. Meer dan 1 op 2 werknemers (54 %) heeft zelfs geen idee welke bijdrage zijn werkgever stort in deze zogenaamde tweede pensioenpijler. Meer en heldere communicatie is dus een belangrijk werkpunt, en die willen de werknemers vooral digitaal en via één centraal platform. Dit blijkt uit een onderzoek van de Vlerick Business School en AG Insurance.

Persbericht – Helft Belgische werknemers weten niet hoeveel aanvullend pensioen ze ontvangen-pdf.pdf

PDF - 498 Kb
Lars Vervoort

Lars Vervoort

Press contact (NL)
Laurence Gijs

Laurence Gijs

Press contact (FR)

Persberichten in je mailbox

Over AG

Met een marktaandeel (eind 2023) van 28,3% in levensverzekeringen en van 16,7% in schadeverzekeringen, is AG leider op de Belgische verzekeringsmarkt. AG verdeelt zijn producten via verschillende kanalen zodat elke klant op de hem passende manier bediend wordt: via onafhankelijke verzekeringsmakelaars en Fintro-agenten, via de kantoren van BNP Paribas Fortis en in samenwerking met grote ondernemingen en bedrijfssectoren voor hun groepsverzekeringen. AG telt meer dan 4400 gespecialiseerde medewerkers. Voor meer informatie, raadpleeg www.ag.be.