Zes DECAVI-trofeeën niet-leven voor AG!
Tijdens de uitreiking van de DECAVI niet-levensverzekeringstrofeeën 2025 op 24 april in Brussel heeft AG, leider op de Belgische verzekeringsmarkt, maar liefst zes prestigieuze trofeeën in de wacht gesleept. Het bewijs van de voortdurende inzet van AG om kwalitatief hoogstaande producten en diensten aan te bieden aan klanten en partners.
Drie trofeeën voor innovatieve producten
Het winnende trio voor het tweede jaar op rij: de verzekeringen Auto, Providis Globale Rechtsbijstand en het concept Modulis van AG voor kmo's.
- Al voor de tweede keer onderscheidt de autoverzekering van AG zich door haar uitgebreide dekking (burgerlijke aansprakelijkheid, omnium, bijstand enz.) en flexibele opties, zoals Pack Omnium+, een optie bij de omniumverzekering van het voertuig, die tot 36 maanden en 36.000 km garandeert zonder waardeverlies, evenals een dekking voor winterbanden. En de waarborg OmniNatuur, die een uitgebreide bescherming biedt tegen materiële schade veroorzaakt door natuurkrachten, zoals overstromingen, storm of hagelbuien.
- De Trofee van de Globale Rechtsbijstand gaat voor het vijfde jaar op rij naar Providis. Deze verzekering biedt een uitgebreide dekking in tien juridische domeinen, met hoge tussenkomstplafonds en korte wachttijden, en speelt in op de groeiende behoefte aan rechtsbijstand onder particulieren.
- Tot slot krijgt Modulis Easy voor de negende keer op rij de Trofee voor beste KMO package. Met Modulis Easy kunnen kmo's hun professionele verzekeringen in één dossier bundelen, met voordelen zoals de Modulis-Bonus, gratis premiesplitsing, toegang tot een dienst voor de invordering van onbetaalde facturen en packs voor specifieke sectoren, waardoor ondernemers eenvoudiger hun verzekeringen kunnen beheren.
Bertrand Roosen, directeur Marketing Non-Life bij AG: "We beschouwen dit soort erkenning zeker niet als vanzelfsprekend. Deze trofeeën zijn het resultaat van een constante optimalisatie van al onze producten, om ervoor te zorgen dat ze zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van de klanten en de evoluties op de markt. Dat geldt onder meer voor onze autoverzekering, die perfect is aangepast aan de nieuwe realiteit van elektrisch rijden."
AG sleept ook de Trofee voor Preventie en die voor Maatschappelijke inzet in de wacht ...
Opnieuw wordt AG beloond voor zijn sociaal, solidair en duurzaam engagement, met name door zijn investeringen in de woonzorgcentra Anima, scholen (initiatief Scholen van Vlaanderen) en het ecosysteem rond elektrische mobiliteit. Al die initiatieven zijn krachtige manieren om te investeren in de levenskwaliteit van iedereen en zo een positieve impact te hebben op de samenleving.
Volgens de DECAVI-jury wist AG zich ook te onderscheiden door zijn initiatieven op het gebied van preventie, met name de preventie van arbeidsongevallen. Het preventieplatform van AG wil bedrijven helpen een doeltreffend preventiebeleid te ontwikkelen en te implementeren: het biedt een ruime waaier aan informatie, tools en diensten om veiligheid en gezondheid op het werk te bevorderen en te verbeteren. AG geeft tips en reikt praktische tools en formulieren aan die bedrijven kunnen invullen om hun preventiebeleid te controleren, evenals kant-en-klare campagnes en affiches om werknemers te sensibiliseren.
Frédéric Van Dieren, commercieel directeur bij AG: " De Trofee voor Preventie is het symbool bij uitstek van onze ambitie om altijd verder te gaan dan louter verzekeren. Om preventief te handelen en zo schadegevallen te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken. Wat de preventie van arbeidsongevallen betreft, denk ik dat ons platform zijn sporen verdiend heeft en dat onze klanten het bijzonder waarderen. Deze trofee stimuleert ons om ons preventiebeleid verder te ontwikkelen, voor alle activiteitensectoren."
En de prestigieuze Trofee van de Makelaars!
Voor het twaalfde jaar op rij wint AG de Trofee van de Makelaars, een mooie erkenning voor de inspanningen van zijn medewerkers en voor de sterke band tussen AG en de makelaars. Deze trofee, toegekend door de makelaars zelf, erkent de kwaliteit van de producten, diensten en technische ondersteuning die AG biedt.
Edwin Klaps, Managing Director Broker Channel bij AG: "Deze prijzen vormen een erkenning van onze inzet om innovatieve, kwalitatieve verzekeringsformules aan te bieden in een wereld die voortdurend verandert, waar de eisen van klanten, regelgevende instanties en de makelaars zelf continu evolueren. En de Trofee van de Makelaars is voor ons altijd heel speciaal, omdat die symbool staat voor de sterke en voortdurend vernieuwde band die we hebben met de makelaars, met wie we jaar na jaar als een goed geoliede machine samenwerken. We zijn bijzonder trots op onze duurzame relatie met hen, omdat zij een essentiële schakel zijn in ons succes."


Lars Vervoort